Ako si vybrať učiteľa jogy?

Počas mojej učiteľskej praxe som stretla na hodinách jogy stovky ľudí.

Nevediem si žiadnu štatistiku, ľudí neberiem ako čísla – no bolo ich naozaj veľa.

Niektorých som stretla párkrát, iných stretávam niekoľko rokov pravidelne alebo s menšími či väčšími prestávkami.

Ľudia často prichádzajú keď potrebujú psychickú alebo fyzickú pomoc.

Všetko je so všetkým prepojené. Keď príde úľava alebo vyriešenie problému, napríklad zlepšenie zdravotného stavu, tehotenstvo, nájdenie partnera, tak sa pozornosť a čas venovaný sebe presúva inam.

V ďalšom prípade sa pozornosť presunie k novej aktivite alebo k inému učiteľovi. To je prirodzený vývoj.

 

Keď som bola ešte dieťa, tak jedna naša známa spolu s kolegyňami z práce chodievala na jogu. Vtedy som ešte netušila o čo ide.

Po nejakom čase na hodiny jogy prestali chodiť, lebo mali pocit, že sa ich učiteľka stáva príliš duchovná.

Toto je dôvod, ktorý som počula viackrát. Ľudia si vo všeobecnosti chodia na jogu zacvičiť, oddýchnuť si.

Len nedávno sa ma jeden známy spýtal, ktorá z mojich hodín je viac o cvičení. Že on má rád aj tie ostatné veci, ale jemu ide hlavne o cvičenie.

 

Chcela by som sa k tomuto vyjadriť.

Ak je dobrý učiteľ jogy, tak prirodzene sa jeho prax vyvíja a rovnako sa prehlbuje aj jeho spiritualita – duchovnosť a vedomá práca s energiou.

Fyzické cvičenie je cesta k meditácii.

Ak si chceme iba dobre zacvičiť, to znamená, že chceme od nášho učiteľa aby nás dokola učil učivo prvej triedy základnej školy.

Prečo by to dobrý učiteľ robil a aký z toho má úžitok - keď platí, že učiteľ sa rozvíja spolu so svojimi žiakmi.

 

Z môjho pohľadu nájsť učiteľa jogy, ktorý má odvahu viesť svojich žiakov k duchovnej podstate jogy je darom.

Možno na to nieste teraz pripravení no na sklonku života, keď si reálne uvedomíte pominuteľnosť fyzického tela, tak začnete chápať dôležitosť duchovného „cvičenia“.

Autor: Eva Zajasenská