Nebuď niekým s kým nechceš byť

Pred pár rokmi, keď som ešte žila vo Vietname a popri joge učila na college marketing a reklamu, som študentom dala zadanie napísať esej.

V tom čase sme preberali segmentáciu trhu a ja som im zadala tému, nech mi napíšu prečo je segmentácia dôležitá v rámci marketingu.

Moji študenti boli mladí Vietnamci a eseje písali v angličtine. Na niektorých som sa pobavila, niektoré ma veľmi milo prekvapili a jednu vetu si pamätám dodnes.

“Nemôžeme byť všetkým pre každého, ale môžeme byť niekým pre niekoho.”

Táto veta nielen presne vystihuje dôležitosť segmentácie, ale dá sa aplikovať ako návod na šťastný a pohodový život.

Čokoľvek s akokoľvek dobrým zámerom spravíme, pochopí a prijme každá jedna osoba odlišne. Mnohí ťa budú chváliť a povzbudzovať, niektorých budeš inšpirovať, ďalší ti môžu závidieť, prejavia ti kritiku ba dokonca budú mať potrebu ťa ohovárať.

Najkrajšia a zároveň najťažšia cesta je robiť veci inak ako ostatní.

Pre mňa osobne je to jediná cesta, ktorou kráčam od svojich detských čias. Keď spolužiaci riešili dovolenky v Bulharsku, ja som vycestovala na vlastnú päsť za polárny kruh. Keď mi nestačili vedomosti, ktoré som nadobudla na vysokej škole, odišla som na odbornú stáž do Srbska. Keď mi povedali v reklamnej agentúre, že 12 hodinová pracovná doba je normálna a mať sama prenajatú garsónku je nadštandard, tak som si to išla overiť pracovne do Vietnamu, kde som si potvrdila, že život je o niečom úplne inom.

Určite nie je o čakaní na víkend, na dovolenku, na lyžovačku. Nie je ani o práci, ktorá mne ani môjmu okoliu nedáva zmysel, ba dokonca nie je ani o závisti a strachu z neznámeho.

Život je krásny a pestrý. Rovnako sú rôznorodí aj ľudia okolo nás. Buďme čo najpestrejší. Buďme sami sebou. Tešme sa z tejto rozmanitosti. Obdivujme, akceptujme a podporujme sa navzájom.

Buďme si navzájom svetlým príkladom.

Múdro mi povedala jedna milá pani: “Nerieš to. Nerieš či ťa chvália alebo kritizujú. Vôbec nič nerieš.”

Autor: Eva Zajasenská